Dag 9: chille dag + huifkartocht - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van SVS1X - WaarBenJij.nu Dag 9: chille dag + huifkartocht - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van SVS1X - WaarBenJij.nu

Dag 9: chille dag + huifkartocht

Door: Soschanna

Blijf op de hoogte en volg SVS1X

03 Juli 2015 | Roemenië, Daneş

Vandaag was het een rustige dag. We begonnen met het ontbijt om 09:00 uur. Daarna gingen we het huisje even opruimen, want het was een ongelofelijke zooi! Overal lagen spullen van het kamp van de kinderen. We hebben alles netjes gesorteerd en opgeruimd. Het laatste dagkamp voor de kinderen was immers gisteren. We hebben dit hoofdstuk dus afgesloten met opruimen en intervisie. Dit deden we heerlijk in de zon. Hier is het gelukkig geen 40 graden, zoals in Nederland.
's Middags zijn we naar de wijk van een aantal vrijwilligers gegaan. Deze vrijwilligers hebben ongelofelijk veel voor ons betekent tijdens het kamp voor de kinderen. Zij hebben ons geholpen met de activiteiten uitvoeren en vertalen. De wijk ligt in Sighisoara. De jongens zijn druk bezig met het bouwen van hun nieuwe huis. Hun oudere huis staat er naast. Het contrast is enorm! Een klein (maar gezellig) huis met 2 kamers (alleen begane grond) en een groot huis met drie kamers (op dit moment en een begane grond + eerste verdieping). Prachtig om te zien dat ze het huis krijgen dat ze verdienen. Ze bouwen het huis zelf. De vriendelijkheid en hartelijkheid van de mensen is gewoonweg fantastisch. Ze zijn zo gastvrij. Dat is gewoon niet te geloven. Ze vonden het leuk dat wij er waren en wij vonden het een gave ervaring. Vooral door de houding van de mensen hebben wij er extra van genoten.
's Avonds zijn we op huifkartocht gegaan. Met z'n allen in een kar achter 1 sterk paard zijn we naar Celush gegaan. Het uitzicht was erg mooi en we mochten zelfs het paard mennen (om de beurt natuurlijk). Al met al was het een gave dag met veel emoties, gedachten en gezelligheid. Een topdag!

• 04 Juli 2015 - 10:31

Fam. Braspenning:

Ha Petra en andere meiden,
    Wat leuk dat jullie ons zo uitgebreid op de hoogte houden! Fijn wat jullie voor de kinderen mochten doen, maar toch ook leuk om wat van de omgeving te zien.
    Nog goede dagen met elkaar, we hopen tot volgende week.
    Het is hier heeeeeeel warm....!
    Liefs van ons, speciale knuffel voor Peet!

• 04 Juli 2015 - 12:51

Dorinda (zusje Petra):

Leuk leuk leuk allemaal
    Allemaal wel een mooi verhaal
    Maar nu heb ik een dringende vraag
    Waar is dag 8?
    Of doet mijn mobiel het niet goed vandaag?
    Nou ik wens jullie nog veel succes en plezier
    Warme groeten van iedereen hier
    Doeii xx