Info sponsoring - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van SVS1X - WaarBenJij.nu Info sponsoring - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van SVS1X - WaarBenJij.nu

Info sponsoring

Door: svs1x

Blijf op de hoogte en volg SVS1X

20 Juni 2015 | Nederland, Zwolle

Dag lieve mensen,
Waarschijnlijk bent u op de hoogte gekomen van deze site middels onze flyers. Allereerst willen wij graag eenieder hartelijk danken voor de donaties en/of de positieve berichtjes die wij van u hebben gekregen.Voor velen is het nog onduidelijk wat wij nu precies gaan doen en daarom deze blogpost om u wat meer informatie te verschaffen. Wij gaan als SPH-klas, bestaande uit negen leerlingen, twee weken lang kinderen uit Roemenië een kamp aanbieden. Helaas gaat onze lieve (tiende) medestudente niet mee. Al eerder heeft een andere medestudente besloten om niet mee te gaan in verband met haar overstap van opleiding. In de flyer staan tien personen, dus wij wilden duidelijk maken dat er één jammer genoeg zal missen tijdens onze reis. Wij vertrekken op donderdag 25 juni en komen weer terug in Nederland op 9 juli. We vetrekken naar Danes. Dit is een kleine plaats in de buurt van Sighisoara. Wij gaan werken met zigeunerkinderen. Het zijn ongeveer 50 kinderen met een leeftijd tussen de vijf en tien jaar. Zigeuners staan niet positief bekend in Roemenië. Vaak staan zij niet geregistreerd en mogen zij niet werken. Kinderen van zigeuners staan ook niet geregistreerd en hebben om die reden geen recht op educatie. Roma-kinderen worden tevens vaak buitengesloten door de Roemeense kinderen. Wij willen proberen met een excursie naar de stad deze twee groepen bij elkaar te brengen. De Roma-kinderen komen verder ook niet uit hun eigen dorp en hebben nog nooit de ‘grote stad’ gezien. Ze zouden er veel van kunnen leren. Bovendien zou het hen motiveren om de educatie die ze krijgen erg serieus te nemen, omdat het hen een breder perspectief biedt.Elke dag gaan wij drie tot vier activiteiten verzorgen. De activiteiten zullen betrekking hebben op godsdienst, spel, sport en creativiteit. De mensen zijn christelijk, dus we zorgen voor Bijbelverhalen en liederen. Voor alle activiteiten hebben wij materialen nodig. Dat kan variëren van een voetbal tot een stapel gekleurd papier. Wij proberen deze activiteiten niet alleen leuk te maken, maar ook leerzaam. Kinderen in ontwikkeling leren veel dingen via spelen. Het belang van spel mag dan ook niet worden onderschat. Het kamp is zeker niet alleen bedoelt voor de leuk.Het geld dat wij van u hebben gekregen wordt niet gebruikt voor de kosten van onze reis of het verblijf. Het geld wordt gebruikt voor de spelmaterialen die nodig zijn om dit kamp tot een groot succes te maken. Alles wat wij kopen van het sponsorbedrag blijft in Danes achter. Dan kan de jeugd er nog lang van genieten. Wij streven naar een eindbedrag van €1800,-. Per persoon willen we graag €200,- opbrengen voor de kinderen in Danes. Doordat we individueel geld proberen op te halen, kan het kloppen dat u verschillende rekeningnummers voorbij heeft zien komen. Het is ons helaas niet gelukt om ons project onder een gironummer van een goed doel te krijgen. Om die reden is er gekozen om een rekeningnummer van een student uit de klas op te geven. Als u nog niet gedoneerd heeft en dit wel zou willen doen dan hopen wij dat u dit wilt storten op NL17 INGB 0751 5140 04 naar S.M. Thalen onder vermelding ‘Zomerkamp Roma-Jeugd 2015’. Op dit moment hebben we nog niet ons streefdoel behaald. We kunnen uw financiële hulp dus heel goed gebruiken! We proberen de kosten van het kamp zo laag mogelijk te houden, zodat het resterende bedrag naar de projecten van Perspective Danes kan gaan. Perspective Danes houdt zich onder andere bezig met bouwprojecten en educatie. Neem eens een kijkje op hun site: http://www.perspectivedanes.ro/

• 23 Juni 2015 - 09:48

Mariska Gobius Du Sart:

Meiden.

wat een topactie! Heel veel succes en vooral ook veel plezier toegewenst bij deze bijzondere, leerzame en hopelijk zegenbrengende en -gevende ervaring!

Zet 'em op!

• 23 Juni 2015 - 13:27

Gerlinde:

Ha meiden en in het bijzonder Kristel,

super dat jullie dit gaan doen! Dat zal een hele bijzondere ervaring worden!
    Een hele goede tijd daar gewenst met elkaar en met de kids!
    Ik ga jullie volgen en ben benieuwd naar de ervaringen!

Allereerst een goede reis!
    Hartelijke groet, Gerlinde

• 25 Juni 2015 - 10:20

Rianne Nijkamp:

Ha Mayke en andere meiden,

Heel veel plezier en succes de komende twee weken! Ik hoop dat jullie op deze manier heel wat Roma-kinderen kunnen bereiken. Wat een ervaring zal dit worden voor die kinderen, maar zeker ook voor jullie.

Groetjes!